Kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt, Kéz zsibbadás 11 oka, 4 fajtája és 4 kezelési módja - 27 Sellő Rendelő


Kéz zsibbadás kezelés menete rendelőnkben

Ez többnyire ártalmatlan jelenség, hiszen külső körülmények miatt alakul kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt, és testhelyzetünk megváltoztatásával — egy kis torna, masszírozás — hamar elmúlik. Probléma akkor lehet, ha a zsibbadás rendszeressé válik, vagy már nem csak akkor tapasztaljuk magunkon, amikor hosszabb ideig egy helyben ülünk, hanem napközben többször visszatér ez az érzés, esetleg fájdalom is társul hozzá.

Gyakorlatilag testünk bármely területe zsibbadhat a lábujjunktól kezdve a nyelvünkig. Ha napközben gyakorlatilag végig egyhelyben ülünk, vagy alvás közben karunk órákig egy pózban volt, esetleg könyökünket beütjük valahová, akkor igen gyakran zsibbadást érzünk.

A zsibbadás érzése abból fakad, hogy valamilyen ideg hosszabb-rövidebb ideig, vagy egy hirtelen erős ütés következtében, nyomás alá kerül. Ha érezte már, hogy ülőmunka közben elzsibbadt a lába, akkor sem kell azonnal valamilyen komoly betegségre gondolnia. A zsibbadásnak ugyanis sok oka lehet, ezért fontos, hogy alaposan megfigyeljük tüneteinket, mielőtt orvoshoz fordulnánk velük.

Lábzsibbadás áttekintés

Milyen betegségek állhatnak a zsibbadás hátterében? Egyes idegek gyulladásos vagy mechanikai sérülése, például az alagút szindróma.

kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt gyógyítsa meg a visszér jógával

Keringési zavarok, szív- és érrendszeri betegségek. Vérszegénység anémiadehidratáltság. Gerincbetegségek, az ideg mechanikai térszűkülése vagy idegbecsípődés miatt kialakuló mozgásszervi betegség, így például a porckorongsérv.

kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt gyöngyfürdők visszér ellen

Gyógyszerek mellékhatása. Neurológiai megbetegedések Az ülőmunkát végzők legnagyobb ellensége Az ülőmunka ártalmasabb a gerincre, mint az állómunka. Ez utóbbi betegség minden harmadik magyar embert érint, kor szerinti megoszlásban leginkább a éveseket. Milyen panaszok esetén gyanakodjunk porckorongsérvre?

Lábdagadás okai és kezelése

A porckorongsérv kialakulásakor a panaszok forrása elsősorban a mechanikai térszűkítés. Az érintett ideg ödémásodik, megvastagodik begyullad. Ez funkciózavarral jár, amely fájdalom, érzészavar, zsibbadás, szimulátor visszerek az ideg által működtetett izmok gyengülése, vagy komplett bénulása is lehet.

kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt otthoni gondozás visszeres lábak esetén

A porckorongsérv klasszikus tünetei a heves, éles fájdalom, mely a derékból a fartájék, a forgó felé, gyakran az alsó végtagba térdig, sőt bokáig sugárzik. E panaszokhoz az alsó végtag zsibbadása is társulhat.

A tünetek néha alattomosan, lassan alakulnak ki.

Kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt. Hideg végtagok - Mit jelent? | BENU Gyógyszertárak

Ritka esetben a fájdalomhoz a láb mozgásainak gyengesége, még ritkábban a széklet és vizeletürítés kontrolljának a zavara is társulhat. A pontos diagnózis és terápia felállításhoz azonban mindenképp szükséges szakember véleményét kikérnünk.

kezek és lábak elzsibbadnak a visszér miatt természetes olajok a visszér kezelésére

Hogyan előzzék meg az ülőmunkát végzők a porckorongsérvet? A porckorongsérv kialakulásában genetikai okok is szerepet játszhatnak, megelőzéséért azonban mi is sokat tehetünk. A porckorongok állapotát károsíthatja az elhízás — nem csupán a súlytöbblet okozta terhelés miatt, de a biokémiai változások miatt is.

A rendszeres dohányzás rontja a vaszkuláris keringést, ezáltal pedig a porckorong állapotát, így a cigaretta sok más betegség mellett ez esetben is rizikófaktor.

:: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál ::

Rendszeres testmozgással, bőséges folyadékbevitellel és porcvédő készítmények fogyasztásával szintén sokat tehetünk gerincünk egészségéért. Ülés közben figyeljünk a helyes tartásra, naponta többször vegyük fel a helyes ülő pozíciót, húzzuk ki magunkat. Rendszeresen váltogassuk az ülőalkalmatosságot szék, fotel, térdeplő szék, labda lehetőség szerint fél- egyóránként szakítsuk meg az ülést, változtassunk testhelyzetünkön, álljunk fel, mozogjunk. A lehető legtöbb munkafolyamatot telefonálás, tárgyalás végezzük álló helyzetben vagy sétálva.

Munka közben naponta többször, lehetőleg félóránként, iktassunk be keringést fokozó, nyújtó, lazító gyakorlatokat, akár ülő helyzetben is például lábfej mozgatása, vállak nyújtása, farizmok megfeszítése, medence billentése.

Szükség esetén használjunk a helyes ülést elősegítő külső támaszt hengerpárna, ékpárna.